Dataverkeer piekte weer op oudejaarsavond

Brussel, 1 januari 2018 - In de oudejaarsnacht stuurden mobiele telefonieklanten op het Telenet netwerk tussen 20u00 en 8u00 in totaal 11,74 miljoen sms’jes en verbruikten ze 71.297 GB data. Telenet had de noodzakelijke maatregelen getroffen om het toenemende verkeer op zijn netwerk probleemloos te laten verlopen.

Sms en toepassingen als WhatsApp zijn een zeer populaire manier om kerst- en nieuwjaarswensen over te maken. Traditiegetrouw verwachtte Telenet dan ook heel wat sms- en dataverkeer.

In totaal stuurden de mobiele telefonieklanten op het Telenet netwerk (Telenet, BASE, Lyca, …) 11.742.932 sms’en. Dat was 10,9 % minder dan vorig jaar (13,1 miljoen in 2017).  Het sms-verkeer piekte om twaalf uur.

Ook het mobiele dataverkeer verliep vlekkeloos. Klanten verstuurden massaal hun nieuwjaarswensen via toepassingen als WhatsApp en Facebook, goed voor 71.297 GB aan data of een stijging van 75% ( 40.545  GB in 2017).

Nieuws BASE
Stefan Coenjaerts Director Corporate Communications, Telenet
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV