Telenet brengt via The Park VR-activiteiten naar de huiskamer

• The Park verhuurt headsets voor thuisgebruik: drie dagen virtual reality (VR)-entertainment
  • The Park neemt participatie in gameontwikkelaar Triangle Factory om sneller in te kunnen spelen op nieuwe trends en eigen content te blijven creëren

The Park, de VR-experience locaties van Telenet, breidt zijn aanbod uit naar de huiskamer. Klanten kunnen een VR -bril uitlenen via Telenet-winkelpunten en zo thuis verschillende spellen spelen. Om nog sneller te reageren op innovaties op het gebied van VR en om sterk te blijven inzetten op eigen content, neemt The Park bovendien een participatie in Triangle Factory, een gameontwikkelaar met een sterke focus op VR-content.

Te huur: VR-bril

The Park breidde sinds de lancering in juni 2018 uit tot een van de grootste Belgische VR-experiences met vijf locaties in Vlaanderen en Brussel. Al sinds de oprichting van The Park was er de ambitie om verder te gaan dan puur locatiegebaseerde VR.  COVID-19 bracht deze plannen in een stroomversnelling. The Park start met een test waarbij klanten in de Telenet-winkel op de Meir in Antwerpen, een -VR bril kunnen huren voor drie dagen. Zo kunnen ze in hun eigen huiskamer vier verschillende VR-ervaringen spelen. Deze pilot zal nog uitgebreid worden naar andere winkels, onder andere de Nieuwstraat in Brussel, en enkele maanden lopen. Het is de bedoeling om bij positief resultaat een veelvoud aan Telenet-verkooppunten in heel Vlaanderen en Brussel hierin te betrekken.

Concreet biedt The Park bij deze thuiservaring in eerste instantie vier spellen die zowel voor meer ervaren gamers als beginnelingen geschikt zijn. Een primeur is ‘Hyper Dash’: eenspel van Triangle Factory dat twee of meerdere spelers toelaat elk vanuit hun eigen huiskamer, samen te spelen en te communiceren. De beschikbare spellen zullen regelmatig vernieuwd worden.

Participatie in Triangle Factory

Eerder werkte Telenet ook al samen met Triangle Factory voor de uitwerking van onder andere de location based VR-spellen van fictiereeks ‘De Dag’, zombieshooter game ‘The Hallow’ en het multiplayer-competitieve spel ‘Nanoclash’. Om in de toekomst nog beter te kunnen inzetten op innovaties en meer eigen content te kunnen creëren, neemt The Park een participatie in Triangle Factory.

Door COVID-19 zagen we een momentum om onze ambitie te realiseren om onze VR-ervaring ook bij de klanten thuis te brengen. Voor de prijs van één ticket in The Park, kunnen ze gedurende drie dagen thuis VR spelen. Het gaat momenteel om een test waar we de nodige ervaringen willen bouwen, om nadien breder uit te rollen. We zien dit als complementair met onze VR-locaties, waar we uiteraard ook nog steeds op blijven inzetten om groepen samen te laten spelen. Het enthousiasme onder het Belgische publiek voor VR is groot, of mensen nu fervente gamingfans zijn of juist volstrekte beginnelingen. Het is ons doel om mensen van alle leeftijden te bereiken. Dat is de reden waarom we al onze games zelf ontwikkelen, waarbij we rekening houden met de feedback die we onder onze klanten hebben verzameld. We hebben tot nu drie games ontwikkeld en willen hier volop verder op inzetten. De participatie in Triangle past perfect in dit plaatje. We houden hierdoor de vinger nauw aan de pols bij nieuwe trends in gaming en kunnen met onze eigen ervaringen differentiëren.
Philippe De Schutter, CEO The Park

“Deze participatie stelt ons in staat om mee te werken aan het groeiverhaal van The Park waar content meer en meer centraal komt te staan. Het brengt ons op die manier dichter bij de eindklant om met zijn feedback betere ervaringen te blijven ontwikkelen. Naast de professioneel uitgeruste location based entertainment structuur krijgen we ook toegang tot het sterke aandeelhoudersnetwerk van The Park (9.5 Ventures, Telenet, Liberty Global) om ons eigen groeiverhaal naar een nieuw hoofdstuk te tillen."-
Timothy Vanherberghen, CEO Triangle Factory

Praktisch

Een VR headset huren voor drie dagen kost €39,99. De brillen zijn online te reserveren via de website van The Park en op te halen in de beschikbare Telenet-winkels.

Uiteraard wordt er rekening gehouden met de corona-maatregelen voor deze uitleen. De brillen worden steeds grondig ontsmet en enkele dagen in quarantaine gehouden alvorens opnieuw te worden uitgeleend.

Over Triangle Factory - Triangle Factory is een team van 20 gepassioneerde gameontwikkelaars en ontwerpers met een sterke focus op mobiel en XR (VR en AR) voor verschillende toepassingen, variërend van entertainment tot bedrijfscontext. Zij zijn de ontwikkelaar achter Trivia Switch, een multiplayer trivia-game  met hoog adrenalinegehalte met meer dan 1 miljoen downloads, en hebben onlangs samengewerkt met SBS om het populaire tv-programma 'De Slimste Mens ter Wereld' naar je smartphone te brengen. Triangle Factory produceert ook (location based entertainment) VR-content en heeft meerdere VR-games gemaakt voor zowel nieuwe als bestaande IP's. Afgezien van entertainmentproducties, helpt Triangle Factory andere bedrijven om XR te gebruiken voor zakelijke toepassingen, waaronder training, engineering, medisch, ruimtevaart en meer.