Telenet start gefaseerde terugkeer van medewerkers vanaf 7 mei

Op vrijdag 24 april heeft de Nationale Veiligheidsraad de zogenaamde ‘exitstrategie’ voor België vastgelegd. De strikte maatregelen blijven sowieso van kracht tot en met 3 mei maar daarna volgt, na 7 weken, stilaan een versoepeling. Telenet bereidt zich hiervoor zorgvuldig voor.

Gefaseerde terugkeer

Sinds maandag 16 maart werkten alle Telenet-medewerkers thuis. Slechts 3% van de medewerkers kwam de afgelopen weken toch nog naar kantoor omdat hun functie dit vereiste. Vanaf donderdag 7 mei start Telenet gefaseerd de terugkeer op. Dit gebeurt met een beperkt aantal (zo’n honderd) welbepaalde collega’s naar het kantoor in Mechelen-Noord. Daarna volgen kleine groepen in de contactcenters in Aalst (11 mei) en Sint-Truiden (14 mei). Het gaat telkens om medewerkers met taken die duidelijk veel vlotter verlopen door op kantoor (samen) te werken. Ook proberen we bij de selectie zoveel mogelijk in te gaan op de vraag van de collega’s die aangaven dat ze echt nood hebben aan sociaal contact, of voor wie thuiswerken heel moeilijk is door bepaalde specifieke omstandigheden. Voor wie geen dringende noodzaak is om terug naar kantoor te gaan, blijft telewerken dus de norm zolang de overheid dit adviseert.

Safety first!
De veiligheid van onze medewerkers is onze eerste prioriteit. Uiteraard werden de nodige voorzorgsmaatregelen genomen. Wie terugkeert naar kantoor, ontvangt enkele dagen op voorhand een mail met alle informatie en richtlijnen. Uiteraard wordt daarin benadrukt om de regels van social distancing te respecteren, mag de capaciteit van de meeting rooms niet overschreden worden, mag er maximum één persoon tegelijk de lift nemen, krijgen medewerkers een vaste plaats toegewezen, wordt er steeds grondig gepoetst, wordt er handgel voorzien, …

Shops open vanaf 11 mei
Het is onze intentie om 11 mei de deuren van de Telenet en BASE shops opnieuw te openen. Uiteraard volgen we ook hier strikt de adviezen van de Nationale Veiligheidsraad en doen we eerst alle nodige aanpassingen om zowel voor onze medewerkers als voor onze klanten een veilige omgeving te creëren.

Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,9% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV